مرکز آموزشی پژوهشی درمانی امید

مدیر خدمات پرستاری

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

 

 

 

مسئول :محمدعلی جاهد مغربی

تلفن : 05138426082 داخلی 8576

 

 

مدیریت خدمات پرستاری در طبقه همکف بیمارستان واقع بوده و مسئولیت برنامه ریزی، نظارت و ارزشیابی بر کار پرسنل پرستاری را با حضور سوپروایزر بالینی ،آموزشی و کنترل عفونت بر عهده دارد.



فعاليت های مدير خدمات پرستاری
 

1- برنامه ريزی در زمينه های ارتقای کيفی و بهبود مستمر فعاليت های ارائه خدمات مددجويان

2- گرد آوری اطلاعات از مرکز , شامل :

الف) نمودار سازمان مصوب , نوع فعاليت , گزارش ماهيانه و ساليانه , گزارش حسابرسی پرستاری , پرونده های کارکنان

ب) مدد جويان

ج) منابع شامل نيروی انسانی ( پرستاری – بهياران – کمک بهياران – تکنسين و کاردان های اتاق عمل و هوشبری و ساير کاردان های وابسته )

ساختار فيزيکی , امکانات و تجهيزات

3- شرکت فعال در نهادهای سياستگزاری و ديگر کميته های درون ساز
 
4- تدوین برنامه استراتژیک مدیریت پرستاری با مشارکت سرپرستاران و سوپروایزرها
 
5- همکاری با دانشکده بهداشت پرستاری و مامایی مشهد و شهرستانها ( آزاد و سراسری ) جهت پذیرش دانشجویان در ترم های مختلف و نیز دانشجویان در عرصه پرستاری ، اتاق عمل و هوشبری
 
6- سیاست های حاکمیت بالینی همگام با پیاده سازی استاندارهای اجرای دفتر بهبود کیفیت و اعتبار بخشی بیمارستان
 

7- برنامه ريزی جهت تشکل و شرکت در کميته های خاص با شرح وظايف مدون ( آموزشی , پژوهشی ) کنترل و نظارت کنترل عفونت

8- ايجاد هماهنگی و مشارکت فعال در برنامه ريزی های بهداشتی , درمانی

9- ايجاد هماهنگی در برنامه های آموزشی بالينی دانشجويان گروههای پرستاری

10- مشارکت در طرحهای پژوهشی

11- برنامه ريزی جهت پيشگيری از عفونتهای بيمارستان

12- تصميم گيری در مورد مرخصی ها و ماموريت کارکنان گروه پرستاری

13 – اتخاذ تدابير لازم و ارائه راهکارهای اساسی در جهت ايجاد تقويت انگيزش در کارکنان (تشويق و يا توبيخ ) گروه پرستاری

14- اداره جلسات داخل و خارج مرتبط با وظائف واحدها

15- رسيدگی و پيگيری مشکلات کارکنان گروه پرستاری

16- نظارت بر حسن اجرای شرح وظايف سطوح مختلف کارکنان پرستاری

17- نظارت بر ارزشيابی مستمر عملکرد کارکنان پرستاری در طول سال

18- نظارت بر کنترل حضور وغياب کارکنان پرستاری تحت نظارت

19- ارزشيابی عملکرد کميته های تحت نظارت

20- بررسی سطح رضايت مندی بيمار/مددجو/خانواده نسبت به کارکنان
 
21- بازبینی چک لیست های ترالی اورژانس و تغییر آن از کنترل در یک شیفت به کنترل در سه شیفت
 
22- تهیه شناسنامه برای کلیه بخش ها با امکان ارائه کلیه مشخصات بخش ها به لحاظ نقشه ، نیروی انسانی ، وضعیت آموزش ، کنترل عفونت و صورتجلسات و گزارش بازدید ها