مسئول :محمدعلی جاهد مغربی
تلفن : 05138426082 داخلی 8576
مدیریت خدمات پرستاری در طبقه همکف بیمارستان واقع بوده و مسئولیت برنامه ریزی، نظارت و ارزشیابی بر کار پرسنل پرستاری را با حضور سوپروایزر بالینی ،آموزشی و کنترل عفونت بر عهده دارد.
فعاليت های مدير خدمات پرستاری 1- برنامه ريزی در زمينه های ارتقای کيفی و بهبود مستمر فعاليت های ارائه خدمات مددجويان 2- گرد آوری اطلاعات از مرکز , شامل : الف) نمودار سازمان مصوب , نوع فعاليت , گزارش ماهيانه و ساليانه , گزارش حسابرسی پرستاری , پرونده های کارکنان ب) مدد جويان ج) منابع شامل نيروی انسانی ( پرستاری – بهياران – کمک بهياران – تکنسين و کاردان های اتاق عمل و هوشبری و ساير کاردان های وابسته ) ساختار فيزيکی , امکانات و تجهيزات 3- شرکت فعال در نهادهای سياستگزاری و ديگر کميته های درون ساز
4- تدوین برنامه استراتژیک مدیریت پرستاری با مشارکت سرپرستاران و سوپروایزرها
5- همکاری با دانشکده بهداشت پرستاری و مامایی مشهد و شهرستانها ( آزاد و سراسری ) جهت پذیرش دانشجویان در ترم های مختلف و نیز دانشجویان در عرصه پرستاری ، اتاق عمل و هوشبری
6- سیاست های حاکمیت بالینی همگام با پیاده سازی استاندارهای اجرای دفتر بهبود کیفیت و اعتبار بخشی بیمارستان
7- برنامه ريزی جهت تشکل و شرکت در کميته های خاص با شرح وظايف مدون ( آموزشی , پژوهشی ) کنترل و نظارت کنترل عفونت 8- ايجاد هماهنگی و مشارکت فعال در برنامه ريزی های بهداشتی , درمانی 9- ايجاد هماهنگی در برنامه های آموزشی بالينی دانشجويان گروههای پرستاری 10- مشارکت در طرحهای پژوهشی 11- برنامه ريزی جهت پيشگيری از عفونتهای بيمارستان 12- تصميم گيری در مورد مرخصی ها و ماموريت کارکنان گروه پرستاری 13 – اتخاذ تدابير لازم و ارائه راهکارهای اساسی در جهت ايجاد تقويت انگيزش در کارکنان (تشويق و يا توبيخ ) گروه پرستاری 14- اداره جلسات داخل و خارج مرتبط با وظائف واحدها 15- رسيدگی و پيگيری مشکلات کارکنان گروه پرستاری 16- نظارت بر حسن اجرای شرح وظايف سطوح مختلف کارکنان پرستاری 17- نظارت بر ارزشيابی مستمر عملکرد کارکنان پرستاری در طول سال 18- نظارت بر کنترل حضور وغياب کارکنان پرستاری تحت نظارت 19- ارزشيابی عملکرد کميته های تحت نظارت 20- بررسی سطح رضايت مندی بيمار/مددجو/خانواده نسبت به کارکنان
21- بازبینی چک لیست های ترالی اورژانس و تغییر آن از کنترل در یک شیفت به کنترل در سه شیفت
22- تهیه شناسنامه برای کلیه بخش ها با امکان ارائه کلیه مشخصات بخش ها به لحاظ نقشه ، نیروی انسانی ، وضعیت آموزش ، کنترل عفونت و صورتجلسات و گزارش بازدید ها
|